قانونگذار آلمانی: ارتش ما در جنگ تنها دو روز دوام می‌آورد

قانونگذار آلمانی: ارتش ما در جنگ تنها دو روز دوام می‌آورد

قانونگذار آلمانی: ارتش ما در جنگ تنها دو روز دوام می‌آورد

یک نماینده پارلمان آلمان نسبت به افت شدید آمادگی رزمی ارتش این کشور به دلیل جریان کمک‌های تسلیحاتی برلین برای کی‌یف هشدار داد.

قانونگذار آلمانی: ارتش ما در جنگ تنها دو روز دوام می‌آورد

به نقل از خبرگزاری فارس، «یوهان وادپول»، قانونگذار حزب مخالف «اتحاد دموکراتیک مسیحی» در پارلمان آلمان هشدار داد، ادامه جریان ارسال تسلیحات و مهمات از سوی برلین برای کی‌یف باعث کمبود ذخایر نیروهای مسلح آلمان و تضعیف شدید آمادگی رزمی این نیروها شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این قانونگذار آلمانی در مصاحبه‌ای بیان کرد: «این کمبودها موجب شده‌اند واحدهای حیاتی سربازان ارتش آلمان در یک نبرد تنها برای حداکثر دو روز بتوانند که دوام بیاورند. چنین وضعیتی در مجموع فاجعه‌بار است.»

او تاکید کرد: «هر کسی که از آماده بودن برای جنگ حرف می‌زند اما انتظار دارد که ارتش آلمان دست کم برای دفاع از خودش آمادگی داشته باشد باید رخ ندادن یک چنین وضعیت بدی را تضمین می‌کرد. متاسفانه عکس این اتفاق رخ داد.»

این سیاستمدار آلمانی با تاکید بر اینکه فرآیند بهبود توانایی رزمی ارتش آلمان کند شده است، از عملکرد «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان انتقاد کرده و او را مقصر وضعیت به وجود آمده دانست.

وادپول گفت: «نیروهای مسلح آلمان حتی در فرآیند تامین ادوات جایگزین نیز عملا در حال ضرر هستند. در وضعیت امنیتی کنونی اینکه کمک‌های اهدایی به اوکراین در زمینه تسلیحات و مهمات جبران نمی‌شوند، غیرقابل قبول است.»

این قانونگذار آلمانی از اعمال خدمات سربازی اجباری در آلمان حمایت کرده و آن را لازم دانست.

او بیان داشت: «ما بدون پرسنل نظامی لازم، نخواهیم توانست دفاع موثر ملی را برای آلمان تضمین کنیم.»

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه 2022 ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تر شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌‌های پدافند هوایی نظیر «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد.

اروپایی‌ها پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایتهای همه جانبه ای را از اوکراین به عمل آورده اند.

منبع : خبرگزاری فارس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: طوفانـالاقصی مقاومت اسرائیل ـخیانتکار فلسطین ایران
[ دو شنبه 6 آذر 1402 ] [ 7:5 ] [ فاتح ]
[ ]